۳۱ مرداد ۱۴۰۱

سئوالات سال ۸/۲۰۱۹

10.08.2019                                                                                                                           
سوال متفرقه  
سلام. نیروهای شیطانی یا ارواح پلید یا هرچیزی شبیه به اینها در دنیای مادی وجود دارند یا در برزخ هم هستند؟ کیفیت حضور شان در برزخ و دنیای مادی چگونه است و قدرت آنها در چه حدی هست؟ چه تسلطی برانسان ها در برزخ و دنیای مادی دارند؟

جواب
این نیروها در زمین به شکل گسترده ای وجود دارند و فعال نیز هستند. در این مورد مستندهای علمی زیادی نیز در دست می باشند. اصولن سیاره زمین و تعدادی دیگر از سیارات، همان جهنم یاد شده در کتب مقدس ادیان گوناگون می باشند و جهنم دیگری متصور نیست. بنابراین کاملن بدیهی می باشد که چنین موجوداتی در زمین در جنب و جوش و فعالیت باشند.س 

در اینجا لازم به توضیح است که ارواحی که بار سنگینی بر دوش و کارنامه سیاهی دارند، تا زمانی پلید هستند که در جسم هستند، اما به محض آنکه از قید جسم جدا می شوند دیگر قدرتی ندارند که بتوانند به اَعمال شریرانه، پس از مرگ ادامه دهند. چنین ارواحی پس از مرگ به مکانهای ویژه ای برای درمان فرستاده می شوند. از اینرو، روح نمی تواند پلید باشد و این اذیت و آزاری که بوجود می آید، اغلب از نوعی خلقت است که به آن جن می گویند.س

اصولن در برزخ کسی نمی تواند به افراد دیگر صدمه بزند مگر آنکه بخواهند به عده ای، مطلب خاصی را آموزش دهند. در این صورت او را برای مدتی، یا به روح یک فرد زمینی اتصال می دهند و یا محیط ترس و وحشت را در همان برزخ برای او ایجاد می کنند تا بدین وسیله، آن روح، از ترس و وحشتی که به دیگران وارد آورده است مطلع شود و از آن درس بگیرد. س 
قدرت این نیروهای سیاه، بستگی به میزان ظلمی دارد که آن فرد خطاکار انجام داده است. در غیر اینصورت برعلیه افراد عادی قادر به اِعمال هیچگونه نیرویی نیستند. در واقع سیستم خلقت اجازه لطمه دیدن بی مورد انسانها را نمی دهد.س 

برای کسب اطلاع از سیستم بیولوژیک و قدرت این نیروها و همینطور رابطه آنها با انسانها و اینکه چگونه می توانند به ما صدمه وارد آورند، می توانید به مقالات زیر رجوع کنید:س

در بخش متافیزیک:س
موجودات هوشمند سیاره ما. قسمت اول. کلیک کنید.س
موجودات هوشمند سیاره ما. قسمت دوم. کلیک کنید.س
موجودات هوشمند سیاره ما. قسمت سوم. کلیک کنید.س


با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش


                        
01.08.2019                                                                                                                           
سوال متفرقه  
باسلام. توجه به مبدا در صحبت های استاد الهی را میشه با ذکر مثال هایی توضیح دهید. با تشکر

جواب
از دیدگاه دانشگاه سیرکمال استاد الهی، عبادت و توجه به مبدا(خدا) به شکل زیر می باشد:س
توجه به مبدا از نوع اول:س
رفتن به صومعه، کلیسا، معبد، کنیسا، مسجد یا خانقاه و انجام مراسم عبادی. البته عبادت واقعی در هر کجا، با هر زبان و تحت هر شرایطی امکان پذیر است و به مراسم خاصی هم نیاز نیست. س
توجه به مبدا از نوع دوم:س
رعایت حقوق انسانها، حیوانات، گیاهان و حتی جمادات. در این راستا رعایت حقوق انسانها در اولویت است.س
توجه به مبدا از نوع سوم:س
انجام وظیفه نسبت به اجتماع. داشتن شغلی آبرومند و انجام صحیح آن. عمدتن رعایت قوانین و نفع رساندن به اجتماع و پرهیز از ضرر رساندن به اجتماع.س
توجه به مبدا از نوع چهارم:س
انجام وظیفه در زندگی روزمره. از جمله: رسیدگی به همسر و بچه ها، پدر و مادر، برادران و خواهران، اعضای فامیل، دوستان و همسایگان و....  س
توجه به مبدا از نوع پنجم:س
در انجام هرکاری، خدا را حاضر و ناظر دانستن و بر آن اساس عمل کردن. آنچه برای خودت نیک می دانی برای دیگران هم همان را بخواه و هرچه برای خودت مضر می دانی و در دفع آن برای خودت می کوشی برای دیگران هم همینطور عمل کن.س
توجه به مبدا از نوع ششم:س
 رسیدگی به جسم. اختیار همسری مناسب از نظر سن و وضعیت خانوادگی دو طرف. تغذیه مناسب. پرهیز از استعمال مواد مخدر. ورزش روزانه. مطالعه روزانه (یادگیری و آموزش علوم مختلف، هنر و غیره.)، استحمام و تمیز نگاه داشتن محل زندگی، بدن و لباس.... .س
همه موارد یاد شده فوق و مواردی از این دست که ممکن است در این ثانیه به فکر من نرسیده باشد، در عرض یکدیگر می باشند و همگی لازم الاجرا هستند.س

برای درک بهتر مطلب به مقاله ای که در همین راستا در اندیشه آنلاین آلمان انتشار داده ایم رجوع کنید. برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید.س

با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش


                        
26.07.2019                                                                                                                           
سوال متفرقه  
با سلام وعرض ارادت
ضمن ابراز خسته نباشید وتشکر بی نهایت جهت فعالیت اندیشه آنلاین.
.............
در کتاب آثارالحق جلد دوم
گفتار 182یکی از شاگردان پرسشی را مطرح می نماید مبنی بر اینکه:س
"آیا درمقامات بعد از کمال هم ترقی هست؟"

پاسخ :مقامات پس ازسیرکمال بقدری زیاد است که ازحد واندازه خارج است .س
دیگر ترقی ندارد،یعنی هرکس به حد کمال خودش رسیده است. و .......س.س
..........
که همین موضوع اصل زندگیهای متوالی از طریق سیرصعودی از دیدگاه استاد الهی را مطرح می نماید. اما در گفتار 98 آثارالحق جلد دوم عنوان می شود:
.....
ارواحی که به کمال می رسند هرکدام دارای مرتبه و مقام خاصی هستند. آن مقام بستگی به کوشش شخص دارد. بدین ترتیب ، کوشش فقط با رسیدن به کمال تمام نمی شود.س

پرسش
س1- آیا بعد از کمال دلیلی برای کوشش وجود دارد؟
س2- این کوشش قاعدتا باید به نتایجی برسد وقتی روح تمام ظرفیتش را پر کرده (کمال) دیگر این کوشش برای چیست؟
س3- نحوه عملکرد این کوشش چگونه است و چه کیفیتی ممکن است داشته باشد؟

جواب
ببینید در این رابطه می توان به فلسفه آویخت و ده ها صفحه نوشت. اما این امر نه جوابگوی سوال شماست و نه دردی را از کسی درمان می کند. به همین دلیل سعی می کنم آنچه در عرض سالهای متمادی، تحقیق در دانشگاه سیرکمال استاد الهی در این ارتباط آموخته ام، مختصرن برای شما بازگو کنم.س 

همانطور که حتمن اطلاع دارید، در مجامع آکادمیک جهان دو گروه از اساتید و پروفسورها وجود دارند. یک گروه که در اکثریت می باشند، پروفسورهایی هستند که بعد از کسب این عنوان، به امر تدریس در دانشگاه ها مشغول هستند. و اما گروه دوم که در اقلیت مطلق می باشند، علاوه بر تدریس، به کارهای تحقیقاتی مبادرت می ورزند. همه آنچه تاکنون کشف شده است، مرهون کوشش و تلاش افراد گروه دوم بوده است. برای مثال مکانیک کوانتم، بطور مستقیم یا غیرمستقیم، مرهون زحمات ورنر هایزنبرگ، اروین شرودینگر، ولفگانگ پاولی، ماکس پلانگ، نیلز بور و دیگران می باشد. حال اگر این افراد نیز تنها به تدریس در دانشگاه بسنده می نمودند، امروزه هرگز علم وسعت به هم نمی رساند. در مورد کمالی ها نیز وضع به همین شکل است. گرچه هر کمالی، به قدری از عشق خدا سرشار می باشد که غیر از آنچه هست و دارد نمی خواهد باشد یا داشته باشد، اما از آنجا که درجات کمال بیشمار است، و از طرف دیگر نوع اولیه ارواح ملکوتی نیز با یکدیگر متفاوت بوده است، عده ای با آنکه هرچه بخواهند می توانند در عالم کمال داشته باشند، علیرغم آن، به امر کوشش و تحقیق و کشف اسرار می پردازند. از جمله خود استاد الهی. ایشان با آنکه به درجه رستگاری در کمال نایل آمده بود، که بالاترین درجه کمال است، هرگز دست از تحقیق در امر ساختار جهان هستی و قوانین حاکم بر آن برنداشتند و به عقیده من هنوز هم به این امر ادامه می دهند.س 

یک مسئله مهم دیگرآنکه به عقیده من، ارواح کمالی معمولی، دیگر هرگز نه به جهان خاکی می آیند و نه کوششی را در دستور کار خود قرار می دهند. آن ارواحی که چنین می کنند، می بایست از ارواح خاص ذات دار باشند. در این صورت ماموریتی در کار است و علاوه بر کمال، امتیازات ویژه ای را بخود اختصاص می دهند. یک مثال معتبر در این رابطه، گذشته از استاد الهی، عیسی مسیح می باشد که یک قلمروی وسیعی را در خانه پدر بخود و مریدانش اختصاص داد و این یک امتیاز ویژه می باشد.س 

در مورد استاد الهی وضع به گونه ای استثنایی می باشد، زیرا اصلاحاتی را که استاد الهی بر اثر کوشش و تلاشی پیگیر در عالم معنا بوجود آورد، تا به این ثانیه هرگز کسی حتی به آن نزدیک هم نشده است. از جمله این اصلاحات معنوی، برداشته شدن تنبیه برای ارتکاب به گناه می باشد که همیشه جزوی از قوانین معنوی بوده است. البته عکس العمل هنوز وجود دارد. اصلاحات زیاد دیگری نیز بواسطه ایشان انجام شده است که فعلن سر به مُهر خواهد ماند، ولی در آینده، نوع انسان در زمین بدان واقف خواهد شد. پس می بینید که کوشش عالیجنابان معنوی نتایج بسیاری را به همراه دارد.س
فکر می کنم به هر سه سئوال شما، در حد فهم و شعور خود، پاسخ داده باشم.س

با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر