۰۱ شهریور ۱۴۰۱

سئوالات سال ۱/۲۰۲۱

09.04.2021
                                                                                                    
سوال 
با عرض درود مجدد. در تعقیب سوال در مورد نژادها که جواب دادید، سوال دیگری دارم مبنی بر اینکه آیا انسانها همه با هم یکسان هستند و اگر جواب مثبت است چطور چنین چیزی ممکن است و اگر جواب منفی است پس حقوق مساوی بشر چه معنی دارد؟
جواب 
با درود باید اذعان کنم که سئوال بسیار هوشمندانه ای را مطرح نموده اید که پاسخ به آن، مشکلات زیادی را در فهم علوم تلفیقی مرتفع می سازد.س
این سوال را از دو جنبه می توان آنالیز نمود.س

جنبه اول: یکسان بودن انسانها از منظر درجه پیشرفت روحی
در این مورد باید گفت که هیچ دو انسانی یافت نمی شوند که دقیقن به یک اندازه رشد روحی داشته باشند، در نتیجه افراد به هیچ وجه بطور دقیق با یکدیگر مساوی نیستند. از آن گذشته، افرادی که در درجات پائین تر سیرکمال می باشند، بعلت بی تجربگی روحی، معمولن به اعمالی دست می زنند که افراد، با درجه کمال بالا، از انجام آن اعمال خودداری می نمایند. س
ضمنن باید توجه داشت، ممکن است کسانی خود را به شکل و شمایل ویژه ای که در طول تاریخ، مخصوص خداپرستان بوده است، برای مثال به هیبت آخوند و معمم، کشیش، خاخام، خادمین معابد و غیره درآورند در حالی که از رشد روحی بسیار پائینی برخوردار می باشند ، از اینرو ممکن است به اعمال ناشایستی نیز مبادرت ورزند. صِرف ادعای اشخاص به خداپرست بودن، دلیل رشد بالای روحی آنها نیست.س 

جنبه دوم: یکسان بودن افراد از دیدگاه اعلامیه حقوق بشر
باید عرض کنم که حتی طبق این اعلامیه جهانی نیز افراد یک جامعه با یکدیگر مساوی نیستند، زیرا منظور از یکسان بودن افراد، یکسان بودن آنها در مقابل قانون است. این بدان مفهوم است که اگر شخصی متهم به ارتکاب قتل باشد و ضمنن رنگین پوست نیز باشد، این امر به هیچ وجه نباید در روند دادرسی مورد توجه قرار گیرد و چه سیاه پوست و چه سفیدپوست به یک طریق باید مورد محاکمه واقع شوند.س 
بدیهی است که افرادی که در یک جامعه و یا در سطح بین المللی به اعمال تروریستی و آزار و اذیت دیگران می پردازند یقینن با یک دانشمند که سعی در حل مشکلات نوع انسان دارد کاملن با یکدیگر متفاوت می باشند و اگر این امر به اثبات برسد، آن 
فرد جانی از نظر قانون نیز با این فرد نیکوکار به هیچ وجه مساوی نیست. از اینرو او را به زندان می اندازند و بسیاری از حقوقی که دیگر شهروندان از آن برخوردار هستند از او سلب می نمایند.س

نتیجه کلی آنکه به هیچ عنوان انسانها با یکدیگر مساوی و یکسان نیستند. این در حالی است که ما حق مورد قضاوت نهایی قرار دادن دیگران را مبنی بر درجه بندی آنها به خوب و بد و رشدیافته و رشدنیافته نداریم. زیرا در هیچکدام از این دو مورد دارای اطلاعات کافی نمی باشیم. در این ارتباط اما در دنیای مادی و غیرمادی، مراکز صلاحیتداری برای این امر یافت می شوند.س 
علیرغم آنچه گفته شد، هرکس می تواند و مجاز است بر طبق نظر و منافع شخصی خود، اعمال و رفتار کسی را بد و یا خوب تلقی کند. برای مثال شخصی را که نیمه شب عربده می کشد و مزاحم دیگران می شود را اهالی محل بد تلقی می نمایند، در حالی که ممکن است او دارای خوبی های دیگری نیز باشد. چنین قضاوت شخصی اعمال و رفتار دیگران، به عقیده من مجاز است و حتی می شود از او شکایت کرد، زیرا در هر حال در این یک نکته مزاحم دیگران است.س 
با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

09.04.2021
                                                                                                    
سوال 
آیا نژادها با هم تفاوت دارند؟
جواب 
بله البته نژادهای اصیل اولیه نسبت به یکدیگر دارای تفاوتات فاحش و نهفته می باشند و این درحالی است که هیچکدام برتری بر آن دیگری ندارد.س
با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

05.04.2021
                                                                                                    
سوال 
نظر دانشگاه سیرکمال در مورد عید نوروز چیست؟س
جواب 
ما عید نوروز را بسیار گرامی می داریم و همه مراسم چهارشنبه سوری، سفره هفت سین و سیزده بدر را به رسمیت می شناسیم و رعایت می کنیم. س
با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

 در یوتیوب. کلیک کنید

05.04.2021
                                                                                                    
سوال 
نظر شما در مورد عزاداری برای مثال گریه و زاری برای مرده چیست؟سس
جواب 
از آنجا که ما مرگ را به رسمیت نمی شناسیم، به هیچ عنوان عزاداری و گریه و زاری را جایز نمی دانیم و خود نیز این اعمال را انجام نمی دهیم. حتی در مراسم رحلت بزرگان این راه، برای مثال رحلت استاد الهی نیز به هیچ عنوان به عزاداری    نمی پردازیم .س 
در این ارتباط باید به یک نکته مهم اشاره نمود و آن اینکه، گریه در اثر اتصال به مبدا با گریه از نوعی که مورد نظر شماست متفاوت است. زیرا نوع اول گریه، یا ناشی از خوشحالی از دیدار یار است و یا بر اثر دلتنگی برای او و ارتباطی با عزاداری ندارد.س

با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

ویدیوکلیپ این سری از سئوال و جوابها در کانال یوتوب ما. کلیک کنید 


05.04.2021
                                                                                                    
سوال 
شخصی از ...... در...... می گفت که در آئین ما خوردن گوشت مجاز نیست زیرا کشتن حیوانات ظلم به این زبان بستگان است و ضمنا حالت توحش را در انسان زیاد می کند و این یک وحشیگری است. پس باید از غلات و میوه ها تغذیه کرد. نظردانشگاه سیرکمال در این مورد چیست؟س
جواب 
با سلام
ببنید این امر دارای دو جنبه است.س
جنبه اول: خوردن این حیوانات و ایجاد توحش در روح
در این مورد باید گفت خوردن گوشت برخی از حیوانات البته این اثر را در روح می گذارد. برای مثال خوردن گوشت پلنگ یا شیر و یا گرگ. اما خوردن گوشت حیواناتی مانند گوسفند، مرغ، خروس، ماهی و یا گاو مطلقن چنین تاثیراتی ایجاد نمی کند، زیرا این حیوانات دارای صفت توحش نیستند.س

جنبه دوم: ظلم به حیوانات بواسطه کشتن آنها
در این مورد باید گفت که چون این افراد از نحوه سیرکمال روحی در سیاره زمین و تبدیلات روحی در سطح کوانتمی با خبر نیستند تصور می کنند که کشته شدن این حیوانات برای تغذیه از آنها ظلم است. با فراگیری و درک دروس زیست شناسی بعد دوم " به تدریج این طرز فکر تغییر خواهد کرد.س
البته باید در نظر داشت که نحوه ذبح حیوانات در جوامع غربی بسیار نادرست و برخلاف آنچه آنها می پندارند غیر بهداشتی و غیرعلمی است، زیرا در این جوامع این حیوانات را اول با برق شوک می دهند و بعد با تیغ گردن آنها را می زنند . این امر باعث ایجاد نوعی سم در خون این حیوانات می شود که در گوشت اثر منفی می گذارد. ذبح صحیح آن است که خون از بدن این حیوانات کاملن خارج شود، زیرا در این حالت، روح بآرامی از بدن حیوان جدا می شود و به گروه روحی دیگری می پیوندد که در حال ایجاد یک حیوان دیگر است. زیرا هیچ چیز در این جهان هستی مردنی و نابود شدنی نیست.س

گذشته از همه آنچه گفته شد، اگر فرضن تغذیه از گوشت حیوانات ترک شود و از گیاهان به عنوان منبع تغذیه استفاده شود، بازهم با آرگومنت این افراد، عمل ظلم به اجرا درخواهد آمد، زیرا گیاهان نیز دارای حیات می باشند و هرچه دارای حیات است دارای روح مخصوص بخود نیز می باشد. بنابراین، کندن میوه از درخت و جمع آوری غلات هم ظلم به گیاهان زبان بسته محسوب می شود. س

مسئله مهم دیگر در این رابطه آن است که پتانسیل بشری در بعد کوانتمی، به اثرات حیوانی احتیاج دارد تا بتواند حیات ارگانیک بدن را تحت کنترل صحیح نگاه دارد.س
باید در نظر داشت که با همه گیر شدن روز افزون علوم تلفیقی در سایت پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان، به تدریج این امر برای همه افراد جهان روشن خواهد شد.س 

.در این ارتباط می توانید به مقالات بخش " زیست شناسی بعد دوم" در قسمت "علوم تلفیقی" و همینطور در بخش الهیات - در جهان هندوئیسم به مقاله ريشه يابی منع كشتار گاو و تاکید بر گياه خواری" مراجعه نمائید
  با
با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

03.04.2021
                                                                                                    
سوال 
باسلام.  دیدگاه دانشگاه سیر کمال درباره ازدواج کردن و تعدد زن چیست ؟چون در اسلام ۴ زن و شیعه علاوه بر۴ زن، صیغه کردن و در غرب به عنوان دوست دختر مرسوم است. با تشکرس
جواب 
با سلام. نظر ما این است: یک مرد - یک زن. مگر آنکه زن یا مرد بمیرد که در آن صورت مرد و یا زن بیوه، آزاد است مجددن ازدواج کند و بازهم هرکدام فقط می تواند یک زن و یا یک شوهر اختیار کند.  با
با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

ویدیوکلیپ این سری از سئوال و جوابها در کانال یوتوب ما. کلیک کنید 


06.03.2021
                                                                                                    
سوال 
Hi, 
.My name is ....., and I am writing to offer any help I could be of 
In a nutshell, around 2 years ago, on Al-Qadr night, I had a dream in which a group of students and I were at a school-like place with Ostad as the teacher. In my dream, there was this Q&A section where I directly asked Ostad what I needed to do to be able to stay in touch with him in my potential future lives? He replied: "two things: a) be a researcher b) translate the book "Ma'refat Al-rooh". s
Now, I speak fluent Farsi and English, but I am no translator. Besides, the book has already been translated as far as I know. That being said, ever since, I have been asking myself what I can do to be of service, so that's why I am writing this email. If there is anything (from the voiceover in your videos to anything English-related) I could do, please let me know. s
Thanks
........
ترجمه روان و کلی سوال
سلام
نام من ...... است و بدینوسیله اعلام می کنم آمادگی همکاری با شما را دارم. س

به طور خلاصه ، حدود 2 سال پیش ، در شب القدر ، خواب دیدم که من و گروهی از دانش آموزان در مکانی شبیه مدرسه با استاد (الهی) به عنوان استاد(آن مدرسه) بودیم. در خواب ،  بخش پرسش و پاسخ وجود داشت و من مستقیماً از استاد پرسیدم چه کاری باید انجام دهم تا بتوانم در زندگی احتمالی آینده خود با او در ارتباط باشم؟ او پاسخ داد:  دو چیز:س
 الف) محقق باشید
ب) ترجمه کتاب" معرفت الروح "

اکنون ، من فارسی و انگلیسی روان صحبت می کنم ، اما مترجم نیستم. گذشته از این ، تا آنجا که من می دانم کتاب (معرفت الروح) ترجمه شده است. با این اوصاف ، از آن زمان تاکنون ، من از خودم می پرسم که چه کاری می توانم انجام دهم تا  (در این راه) کمکی باشم ،  به همین دلیل است که این ایمیل را می نویسم. اگر موردی (از صداگذاری در فیلم هایتان گرفته تا موارد مرتبط با انگلیسی) وجود دارد که بتوانم انجام دهم ، لطفاً به من اطلاع دهید.س

جواب
Hi,
Both parts of your dream come true in a detailed study by the research institute "Andishe Online Germany (AOG)".
www.andishe.online
Sure you can choose your language.
First of all, I have to speak to Mr. Tabesh about your work with our institute.
Thanks
CH. Riyahi
ترجمه جواب
سلام
هر دو قسمت خواب شما در تحقیق در سایت پژوهشکده اندیشه آنلاین آلمان تفسیر می شود. البته می توانید زبانی را که می خواهید انتخاب کنید(فارسی، انگلیس، فرانسه و ....). در مورد همکاری شما با ما باید با آقای تابش صحبت کنم.س
با آرزوی موفقیت
مهندس ریاحی

28.01.2021
                                                                                                    
سوال 
سلام. در محل کار رییس من تخلفات دیگران را بخاطر رابطه با آنها ندیده میگیرد ولی اشتباهات وتخلفات مرا گزارش می دهد. چون من کارشخصی برایش انجام نمیدهم.اگر من تخلفات وی را گزارش کنم، کار بدی کرده ام. س

جواب 
با سلام
به عقیده من ، قبل از هرچیز شما باید اشتباهات خود را به حداقل برسانید و به تخلفات خود نیز پایان دهید. اگر بعد از آن، بازهم مزاحمت برایتان ایجاد نمود، به هر طریقی که به دیگران ضربه نخورد و حقوق افراد دیگر پایمال نشود باید از خودتان دفع شر کنید. س 

با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر