12 February 2019
سوال اول:
در مقاله اول علوم تلفیقی، درقسمت تفاوت خلقت با ایجاد (یا تولید) گفته شده است:س
س"....گذشته از آن، روح های ملکوتی، همیشه مستقیمن از جانب مبدا خلقت خلق می شوند و ماهیت در این امر تاثیر و دخالتی ندارد. به کوتاه کلام، خلقت، مخصوص خداست و ایجاد و تولید، کار ماهیت در قدم اول، و یاران ماهیت درقدمهای بعد. ...."س
آیا مبدا خلقت (برای تمامی مخلوق) مگر همان ماهیت نیست؟؟
چگونه است که ماهیت درخلقت روح های ملکوتی تاثیر و دخالتی ندارد؟؟
زمانی که ماهیت آینه تمام نمای یکتای نامحسوس است فکر و قدرت و اراده یکتای نامحسوس را دراختیار دارد چگونه درخلق روح های ملکوتی دخالتی ندارد؟؟؟
جواب:س
مبدا خلقت، ماهیت نیست بلکه خالق اعظم است. س
خلقت روح ملکوتی، کاری است که فقط از خالق اعظم امکان پذیر است زیرا در درون هر روح ملکوتی یک پارتیکل وجود دارد که از نَفَس و دم خود خدا می تواند ایجاد شود و این اثر در واقع همان «ذره الهی» (مانند یک اثر انگشت ویژه) می باشد. در مقالات آتی به این مبحث پرداخته خواهد شد. س
ماهیت مسئول ایجاد جهان هستی از روی نقشه و طرح اولیه خلقت است، البته با در دست داشتن قدرت خدا و یا همان ثابت کیهانی(رجوع شود به قسمت سوم -بخش اول و دوم همین سری مقالات). فراموش نشود که در هر حال، ماهیت مخلوق است نه خالق. س
با آرزوی موفقیت
ف. تابش
12 February 2019
سوال دوم:
(در تعقیب سوال اول)
آیا مستنداتی درآثار منتشرشده استاد درخصوص این موضوع که خلقت ارواح مستقیمن ازخالق اعظم است و ماهیت نقشی و تاثیری در خلقت روح ها ندارد وجود دارد؟ ممنون میشوم که جهت مطالعه بیشتر معرفی بفرمایید ؟
جواب:
دو نوع روح وجود دارد. ارواح چهارگانه جمادی تا بشری که منشا اولیه ایجاد آنها ماهیت (و یارانش) است، و روح ملکوتی که مستقیمن از جانب خود خدا خلق شده، می شود و خواهد شد. مستندات در آثار الحق جلد اول، گفتارهای 783-768-804-810-818 و خصوصن گفتار 808.س
س"....... یعنی روح مستقیم از خدا است و واسطه ای ندارد ( منظور روح ملکوتی است)........"س
...............................................
19 February 2019
در تعقیب جواب فوق
با سلام
بارها و بارها این گفتارها را مطالعه کرده ام اما این موضوع را متوجه نشدم
واقعن از شما ممنون موضوع کاملا برایم قابل درک و فهم شد و لذتی ازاین درک مطلب میبرم که بی نظیراست. واقعن از شما تشکر میکنم فقط خواستم بهتون اطلاع بدم که تک تک مقاله هاتون رو با ریز جزییات مطالعه میکنم
به خصوص مقاله های آقای تابش. من که بسیار لذت میبرم. امیدوارم با قدرت بیشتر ادامه بدهید. س
با آرزوی موفقیت
ف. تابش
12 February 2019
سوال سوم:
در ابتدای خلقت، کروات بوجود آمدند و انواع جمادات. به عقیده من همین کافی است که انواع جمادات، گیاهان، حیوانات و بعد روح بشری بوجود آید. چه لزومی دارد که از هر جنس یک نمونه از طرف ماهیت و یارانش در سه فضای اولیه بوجود آید؟
جواب:
گرچه به مفاد این سوال در گزارش استاد الهی در نحوه ایجاد خلقت اشاره شده است، اما از آنجا که در تقسیم بندی ما، این مطلب در مبحث دوم، یعنی ایجاد مخلوقات در سیاره زمین قرار می گیرد، فعلن می توانم یک جواب موقتی به شما بدهم تا بزودی آن مبحث ارائه شود و بعد خودتان خواهید دید که واقعیت چگونه است. اما بطور اجمالی می توان گفت:س
پس از اتمام مرحله کمال جمادی ، از تجمع این ارواح جمادی کمال یافته، باید اولین گروه از گیاهان تشکیل شود. اگر اولین پترن[1] از هر نوع، وجود نداشته باشد، این اتاق فکرِ بوجود آمده، چگونه و از چه نقطه باید کار خود را آغاز و گیاهان اولیه را ایجاد کند؟
این جواب مختصر و ناکامل را در ذهن خود داشته باشید و به آن بیاندیشید تا مقاله اصلی انتشار یابد. س
با آرزوی موفقیت
ف. تابش
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر