۰۱ شهریور ۱۴۰۱

سئوالات سال ۶/۲۰۲۱

24.07.2021
                                                                                                    
  سوال س
با درود و عرض خسته نباشید و...س
در مقاله " مکانیزم تعامل و همکاری مابین اجزای روح ملکوتی " در بخش علوم تلفیقی سایت پژوهشکده، نحوه ارتباط مبدا خلقت با یک خودیت حقیقی، یا بهتر است بطور کلی بگوئیم روح، برای اتخاذ یک تصمیم، بخوبی ترسیم شده است. حال سوال من این است که افرادی که به کارهای سیاه و اهریمنی دست می زنند، این انرژی منفی که باعث این نوع تصمیمات سیاه می شود، باید به شکلی و یا از طریقی وارد منطقه خودیت حقیقی و یا همان روح، شده باشد، در غیر اینصورت این تصمیمات اشتباه گرفته نمی شد. اگر بگوئیم، سیستم کارما در این مسئله دخیل است، سئوال این خواهد بود که مرتبه اول که شخص دست به چنین اعمالی می زند، هنوز سیستم کارمای او دارای این اطلاعات نیست تا بر آن اساس، یک تصمیم را تغییر دهد. خواهشمندم با توضیحات خود مرا روشن سازید. با سپاس بسیار س

جواب سبا درود 
با درود
با سپاس از ارسال این سوال هوشمندانه.س
قبل از هر چیز باید دانست که طبق تحقیقات و اطلاعات من تا این ساعت، هیچ گونه انرژی تاریک که منبع آن جهان پوزیترونی باشد، بطور مستقیم راه به درون سیستم خودیت واقعی ندارد. تنها نیروهایی که با پیشنهادی که از طرف مبدا خلقت، در ارتباط با یک تصمیم خاص به روح می رسد، در تضاد هستند، کدهای اطلاعاتی منفی در سیستم کارما و انرژی نفس می باشند که این آخری ناشی از روح بشری است و روح بشری بخشی از خودیت حقیقی می باشد. با این وصف سوال اینجاست که یک تصمیم، چگونه بدانگونه که مورد نظر شماست تغییر می کند؟س

قبل از آنکه به این سوال پاسخ بدهم باید بیاد داشت، آنچه در درون یک خودیت واقعی هر انسان رخ می دهد، بسیار پیچیده و درهم آمیخته است. بنابر این، تنها می توان بخشی از آنچه به وقوع می پیوندد را آنالیز نمود. زیرا آنالیز و تفسیر همه جانبه یک تصمیم ساده که در روح گرفته می شود، یک کتاب بسیار قطور خواهد شد. از اینرو من در پاسخ به این سوال می توانم صورت بسیار ساده شده مطلب را ارائه دهم و آن اینکه:س

منطقه روان، یک میدان مغناطیسی تاثیرگذار و تاثیرپذیر است که در آن، نه تنها نیروهای الکترونی(مثبت)، بلکه نیروهای پوزیترونی(منفی) نیز راه دارند. بعد از آنکه یک تصمیم در روح گرفته شود، یک میدان مغناطیسی بوجود می آید که دائمن در حال گردش و تغییر است و ما آنرا میدان مغناطیسی فکر می نامیم. این میدان انرژیایی، لاجرم وارد منطقه روان می شود و درست از همینجا اشکال شروع می شود. این بدان معناست که نیروهای پوزیترونی می توانند آن میدان مغناطیسی را تحت تاثیر قرار دهند و سیگنالهایی که از طرف روان به سمت کورتکس مغز ارسال می شوند، تا شخص را وادار به عمل فیزیکی در جهت تصمیم گرفته شده نمایند را تغییر می دهند. س

این نوع تاثیرات منفی در اتخاذ چنین تصمیماتی، بسادگی و دفعتن رخ نمی دهد، زیرا عوامل زیادی در آن دخیل می باشند. از جمله:س
س ۱ - سطح پیشرفت روحی
س ۲ - عوامل مثبت یا منفی محیط رشد در خارج از محیط خانوادگی
س ۳ - تربیت صحیح و یا نادرست دینی یا معنوی
س ۴ - محیط و تربیت مثبت و یا منفی خانوادگی در ایجاد شخصیتی سست و یا قوی
س ۵ - داده های سیستم کارما در ارتباط با تعیین برخی سیکل های یک زندگی زمینی
و عوامل بسیار دیگری که ذکر آنها در این مختصر نمی گنجد. س

 با این اوصاف به سادگی می توان گفت: س
چنین رفتارهایی که مورد بحث می باشند و شما آنها را اهریمنی نامیده اید، با تغییر در میدان مغناطیسی فکر، نه در روح بلکه در منطقه روان به وقوع می پیوندند. س

در انتها، فراموش نکنید که به هر اندازه یک انسان به سمت میدان پوزیترونی (تاریکی، سیاهی و یا ظلمت) کشش پیدا کند، امکان ارتکاب به چنین اعمالی در او قوت می گیرد. اما خبر خوش آن است که به همان اندازه نیز امکان دخالت نیروهای الکترونی (نورانی، مثبت و یا معنوی) که با تایید مبدا خلقت همراه است، افزایش می یابد.س باس
 
با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

این سوال و جواب در کانال یوتیوب ما. کلیک کنید


24.07.2021
                                                                                                
  سوال سس
با درود
می خواهم نظر شما را در چند جمله در مورد حضرت استاد الهی بدانم. شما ایشان را مختصرأ چگونه معرفی می کنید؟

جواب 
  با درود
البته ما نظر خود را در مورد ایشان، طی هفت مقاله در بخش «شخصیتهای تاثیرگذار» و دستاوردهای ایشان را در بخشهای مختلف از جمله در بخش «علوم تلفیقی» ارائه داده ایم. اما بطور خلاصه و در چند جمله می توانم ایشان را بر اساس دستاوردهایشان، بدین شرح معرفی کنم:س

س استاد الهی یک نابغه موسیقی و یک شخصیت استثنائی بودند که از طرف مبدا خلقت مآمور کشف اسرار شدند. س
س - ایشان در اولین قدم، ارکان و اساس اعتقادات گروه عرفانی اهل حق را یک دست نموده و آن را همگانی و عمومی ساختند.س
س - ایشان برحسب یک مشاهده معنوی از نحوه ایجاد خلقت، برای اولین بار در جهان موفق شدند، تصویر کامل و بی نقصی از این پروسه ارائه دهند.س
س - استاد با جوهرکشی ادیان و عرفان برخاسته از آن، موفق شدند، دکترینی را ارائه دهند که بر آن اساس، تکلیف انسان با خودش، ارتباط با خالق، و با اجتماع، ترسیم و تشریح می شود. س       
س - طی پروسه فوق و با زحماتی مشابه، ایشان دانشگاه سیرکمال که آخرین مرحله حقیقت است را از دل مکتب عرفانی اهل حق بیرون کشیده و بدون هیچگونه چشمداشت و یا اگر و اما، در اختیار عموم مردم قرار دادند.س      
س - با اختیاراتی که از مبدا خلقت کسب شده است، ایشان آینده نه چندان دور نوع انسان در زمین را تغییر داده و این تغییرات را در قالب ردیفی از پیشگوئی ها (سری اول  .  سری دوم)، به انسانها نوید دادند. س      
س - استاد طبق همین اختیارات یاد شده، در تطابق با وضعیت کنونی جوامع، با تغییراتی که در نحوه سیرکمال بوجود آوردند، نقشه راه را تغییر داده، مسیر را نه تنها برای دانشجویان حقیقت، بلکه برای همه انسانها هموار نمودند.س      
س - استاد الهی خلقت خاص نبودند، اما موفق شدند طی چندین زندگی زمینی، با کوششی مثال زدنی به مقام مظهریت دست یابند. این مقام، حداقل در تمدن حاضر، آخرین مورد خواهد بود و مظهریت دیگری در این حد نخواهد آمد. از اینرو، جهان بینی ایشان نیز آخرین علم است و علمی بالاتر نخواهد آمد. چون کامل و بی نقص است.س      

متآسفانه،س
بیش از این با خلق گفتن روی نیست                       بحر را گنجایی اندر جوی نیست
زیرا در غیر اینصورت مجبور می شویم وارد محدوده متافیزیک شویم و فکر می کنم این امر برای همگان قابل درک نباشد.س

در انتها، برای آنکه کمی با اخلاقیات ایشان آشنا شویم، به یک گفته ایشان در کتاب برهان الحق بسنده می شود.س

س " قلب پاکان جای محبت است و نور افروزی، نه جای ظلمت و کینه توزی "س


با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

این سوال و جواب در کانال یوتیوب ما. کلیک کنید


18.07.2021
                                                                                                
  سوال سس
با عرض سلام و ادب و تواضع. بنده متاسفانه تمام مدت در حال گله و شکایت هستم و اطرافیان، من را به عنوان یک فرد غرغرو میشناسند. گاهی اوقات گریه ام میگیرد، ازاینکه به طور واضح می بینم که جز زهر و تلخی چیزی از وجود من به دوروبر و انسانهای اطرافم ساطع نمی شود و به عینه می بینم که تحمل اخلاقهای بدم چقدر برای مخصوصا نزدیکانم سخت است. واقعا خودم دیگر توان تحمل خودم را ندارم. چگونه می توانم این نفس ناشکر و قوی را تحت کنترل درآورم و اینقدر دیگران را با رفتارهای آزاردهنده ام اذیت و از خودم متنفر نکنم؟

پاسخ 
با عرض سلام 
خانم محترم، بگذارید واضح و آشکارا به شما بگویم که ما درمیان منطقه ای ساکن هستیم که اصطلاحن آن را جهنم می نامند. به غیر از این سیاره و تعدادی از سیارات دیگر که مشابه زمین هستند، جهنم دیگری وجود ندارد. بدیهی است این محیط سرشار است از انواع دردها، رنجها و ناکامی ها و پدیده های ناراحت کننده ای که ما را از حالت عادی خارج می کنند. گذشته از آن، تغییر فصول و حرکات ستارگان و سیارات نیز بر روحیات ما اثر می گذارند. به همه آنچه گفته شد، تاثیرات سیستم کارما بر روان را نیز باید افزود. در هر ثانیه هزاران فعل و انفعال در روح ما رخ می دهد که اثرات آن در فکر ما تجلی می کند و روان را متاثر می سازد .س
 
آنچه شما از وضعیت خودتان شرح دادید، اگر منشا مادی نداشته باشد، نوعی قبض و گرفتگی موقتی است که به انواع مختلف برای همه، در هر مقامی باشند پیش می آید. حتی برای مقامات معنوی شامخ و کم نظیری چون استاد الهی نیز این گرفتگی ها رخ داده است. در این حالت باید مراقب بود که کار غیرقابل جبرانی را مرتکب نشویم، زیرا اگر این وضعیت تنها به رفتار تلخ، (بدون برخورد فیزیکی ناگوار) با دیگران محدود شود، قابل جبران است.س 
در چنین مواقعی من به همه دوستانی که گرفتار وضعیت مشابه ای هستند، مشاهده ویدئو کلیپ « مناجات استاد و گرافیک سیرکمال» را پیشنها می کنم. این فیلم کوتاه ده دقیقه ای چنان تنظیم شده است که روان را از تیرگی ها می شوید. البته باید بطور مداوم در چندین روز، برای مثال تا هفت، چهارده و یا چهل روز، روزی یکبار، قبل از خواب با دقت مشاهده شود. مشاهده متمرکز این کلیپ را بطور جدی به شما توصیه می کنم.س

گفته اید که برخی اوقات گریه تان می گیرد. در این حال از گریه کردن خودداری نکنید و اجازه دهید تا هر زمان که ممکن است گریه ادامه یابد. زیرا گریه طبیعی (و نه با اجبار) نیز روان را از بار منفی تخلیه می کند.س 
شنیدن موسیقی و یا دیدن فیلم مورد علاقه تان نیز کمک بزرگی است. من خودم از فیلم « بزم شبانه » در کانال یوتیوب اندیشه آنلاین آلمان استفاده می کنم و همیشه، بدون استثناء نتیجه مثبت است.س  

در انتها باید بگویم، کنترل نفس، بطور نسبی ممکن است، ولی کنترل کامل، فقط با کسب کمال روحی نهایی امکان پذیر است.س
در هر حال برایتان آرزوی بهبود دارم و تصور می کنم خدا مشکلتان را حل خواهد نمود. مراقب خانواده تان باشید.س
 

با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

این سوال و جواب در کانال یوتیوب ما. کلیک کنید


11.07.2021
                                                                                                  
  سوال سس
با درود. قبلآ عرض کنم، من نه آتئیست هستم و نه صد در صد خداباور. در رابطه با سوالی که یکی از آتئیست ها عنوان داشته و شما در بخش پاسخ به سوالات سایت پژوهشکده در تاریخ ۲۶/۰۶/۲۰۲۱ انتشار داده اید، به نظرم می آید که شما مدرکی دال بر اینکه این گوناگونی و انشعابات در ادیان و ایجاد مذاهب، مورد تایید پیامبران باشد را ارائه نداده اید و بیشتر به نظر می آید که مقصودتان تطهیر ادیان است. در غیر اینصورت برای روشن شدن ذهن بنده یک یا دو نمونه از خود ادیان مثال بیاورید که این مسئله را تایید نموده باشند. با تشکراز زحمات شماس


پاسخ 
  با درود. برای ارائه پاسخی مناسب،  مطالبی از سه دین مطرح و بزرگ جهان می آورم و مختصرن آنها را تفسیر می کنم.س

در مسیحیت:س
یوحنا فصل هفدهم آیه ششم
من تو را به آن کسانی که تو از میان جهانیان برگزیده و به من بخشیدی شناسانیدم‌آنان متعلق به تو بودند و تو آنان را به من بخشیدی و آنها مطابق کلام تو عمل کرده‌اند‌.س

در این آیه، عیسی، به وضوح می گوید، ای خدا، تو از میان مردم سیاره زمین، کسانی را به من دادی و من هم تو را به آنها شناساندم. در قسمت دوم، او تاکید می کند که این افراد متعلق به تو بودند و تو آنها را به من دادی. برای چه کار؟ برای تعلیم.س 
آنچه از این آیه قابل استخراج است آنکه، از میان مردم این سیاره، کسانی نیز وجود دارند که گرچه آنها نیز به تو متعلق هستند(چون فقط یک خدا وجود دارد) ولی تو آنها را به من نداده ای.س
هر ۲۶ آیه فصل هفدهم انجیل یوحنا، کمابیش موید همان است که گفته شد. همین امر نشان دهنده گوناگونی در نِحله های فکری در زمین می باشد و موید آن است که خود خدا ایجاد این گوناگونی و تفاوت در دیدگاه را از روی قصد و عمد مجاز دانسته  است.س 

یوحنا فصل ۱۴ آیه دوم
در خانۀ پدر منزل‌های بسیاری است، وگرنه به شما می‌گفتم. می‌روم تا مکانی برای شما آماده کنم
این قسمت را من در کتاب «تفسیری متفاوت از کتاب مقدس» بدقت بررسی نموده ام. در اینجا می توانم بطور مختصر بگویم که جمله "خانه های بسیار" بطور واضح، موید این امر است که در قلمروی اصلی، یا همان "خانه پدر"، قلمروهای کوچکتر بسیار دیگری یافت می شوند که متعلق به عیسی نمی باشند، زیرا او در ادامه می گوید: " می‌روم تا مکانی برای شما آماده کنم ". پس قلمروهای دیگر، متعلق به دیگران است. در اینجا نیز امر گوناگونی در ادیان و مذاهب و اینکه خود خدا آن را مهندسی نموده است، مورد تایید است.س

یوحنا فصل دهم آیه ۱۴
من شبان نیکو هستم، من گوسفندان خود را می‌شناسم و آنها هم مرا می‌شناسند‌. خدایا تو این افراد را به من دادی
در این آیه نیز همه آنچه فوقن ارائه شد، مورد تایید است. لازم به تفسیر مجدد نیست. زیرا گوسفندان دیگری نیز هستند که عیسی آنها را نمی شناسد، زیرا به او متعلق نیستند.س


در اسلام
در اینجا به بررسی یک آیه از یک سوره قرآن بسنده می شود، زیرا در غیر اینصورت سخن بیهوده به درازا می کشد. تا همین اندازه نیز برای انسانهای عاقل و منطقی مانند شما کفایت می کند.س

سوره هود آیه ۱۱۸
س " وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً واحِدَةً وَ لا يَزالُونَ مُخْتَلِفِينَ " س
و اگر پروردگارت مى‌خواست، هر آينه همه‌ى مردم را (با اجبار)، يك امّت واحده (و داراى يك عقيده‌ى حق) قرار مى‌داد، در حالى كه همچنان اختلاف مى‌ورزند.س

این آیه به وضوح تاکید بر آن دارد که تفاوت و گوناگونی در اعتقادات و حتی آداب و رسوم، بخشی از طرحی بوده است که خدا برای نحوه خلقت در نظر داشته است.س


در هندوئیسم
در این دین، عقیده کلی ناشی از کلیت «بهاگواد گیتا» که خود، جوهر وداها می باشد، بر آن است که مظهر خدا لازم نیست که تنها در هندوستان با نام کریشنا و به زبان سانسکریت ظهور یابد .س
همین عقیده شجاعانۀ اساسی، موید آنچیزی است که ما سعی در اثبات آن داریم، یعنی آنکه انشعابات در ادیان و ایجاد نِحله های فکری، چیزی است که خود خدا می خواسته و می خواهد که باشد، تا همه بتوانند بر اساس تفکرات خود که ناشی از درجه پیشرفت روحی شان است به اظهار عقیده بپردازند و بر آن اساس زندگی کنند و با خدای خود تماس حاصل نمایند. زیرا زمانی که یک مظهرالله دیگر با زبان و نامی دیگر در گوشه ای دیگر از جهان، ظهور می یابد، آن حقیقت ازلی را به شکلی دیگر بیان می کند و بر آن اساس مذاهب دیگری بوجود می آیند.س
آنچه گفته شد مصداق کامل "دمکراسی" می باشد. حال خشکه گرایان در طول تاریخ چه بر سر این حقیقت آورده اند، بر اکثر افراد جوامع بشری روز بروز آشکار تر می شود.س
در این رابطه در خود گیتا نیز می توانید آیه هایی در تایید گوناگونی در تفکر بیابید. س
........................
نوشته بودید که من قصد تطهیر ادیان را دارم. البته باید دانست همه ادیان ریشه در مبدا خلقت دارند. پس اصل و ریشه همه آنها یقینن صحیح و مطهر بوده است. اما متاسفانه آنچه امروزه شاهد آن هستیم، ایجاد حیرت آور تعداد زیادی دکان، تحت لوای ادیان است. س
وضعیت ادیان و مذاهب در حال حاضر مانند پیچ هایی است که تعدادی از اجزا را به هم متصل نگه می داشته اند، اما به مرور زمان با ازدیاد دگماهای خرافی و جعلیات بی شرمانه، زنگ زده و پوسیده اند و کارآئی خود را از دست داده، دیگر قادر نیستند اجزا را به هم متصل نگه دارند. دلیل آن، ایجاد "ایسم" های مختلف و فرار روزافزون مردم از ادیان می باشد. س
از اینرو با تایید مبدا اصلی خلقت، لازم آمد یک جهانبینی جدید ایجاد شود که بتواند احیا کننده عقاید خداباورانۀ اصیل در سطحی نوین و همه پسند و منطقی بوده، با علوم آکادمیک نیز هماهنگی کامل داشته باشد. این جهانبینی، در قالب علوم تلفیقی استاد 
الهی ارائه شد و در اختیار همگان قرار گرفت. س

استاد الهی در جائی می گویند که اعتقاد مردم به مرور به ادیان کم، و به خدا زیاد می شود. شاید درست به همین دلیل بود که ایشان اصول همه ادیان را جوهر کشی نموده در سه اصل ساده در اختیار همگان قرار دادند. س

الف) خدا درون قلب توست و قبله نیز همانجاست. هر حرف و سخنی داری با او درمیان بگذار. به هر زبان، در هر وضعیت و به هر شکل.س
ب) آنچه برای خودت نیک می دانی برای دیگران هم همان را بخواه و انجام بده و هرچه برای خودت بد می دانی برای دیگران هم مخواه و انجام نده.س
پ) تلاش کن بفهمی از کجا آمده ای در این دنیا چه باید انجام دهی و بعد از مرگ چه اتفاقی می افتد.س

گفته شد اصل و ریشه دمکراسی و آزادی در ابراز عقیده، از جانب خود خدا بوده است. یکی از دلایل آن اینکه: س
س " تنها، رویارویی افکار متضاد، باعث شکوفائی در فکر می شود. زیرا تضاد، عامل رشد است و این یک قانون ازلی است"س


با آرزوی موفقیت
فرامرز تابش

این سوال و جواب در کانال یوتیوب ما. کلیک کنید

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر